Havets håndværkere - Holbæk Havn

Mellemtrin

Vælg billetter

Værkstedsforløb, der sætter fokus på det gode håndværk og praksisfaglighed midt i den levende kulturhistorie på Holbæk Havn.

På få år er Holbæk Havn blevet et mekka for maritim kulturarv. Her finder man nu en af landets største træskibshavne, Nationalmuseets værft og skibssamling, et aktivt kystlivscenter hvor der bygges isefjordsjoller, og en aktiv bedding hvor skibe repareres.

Med Museum Vestsjælland kan du komme bag kulisserne og se hvordan professionelle håndværkere arbejder med det historiske håndværk. Vi kalder dem havets håndværkere. Eleverne får selv redskaber i hænderne, når vi kopierer det håndværkerne arbejder med. Det kan være alt fra at kalfatre, bøje træ med damp eller skure dæk på et gammelt træskib.

Når vi siger havets håndværkere, så kan det være alt fra skibstømrere og bådebyggere til sømænd. Vi taler med dem vi møder, og hører også om hvad man skal gøre for måske selv en dag at blive en af havets håndværkere.

Med forløbet havets håndværkere får man et unikt og intimt besøg på et rigtigt værft, hvor tørlagte skibe bliver repareret. Man kommer ombord på et historisk skib og prøver selv kræfter med forskellige håndværk på havnen.

Sted: Holbæk Havn, Kanalstræde 21, 4300 Holbæk

Antal elever: 28

Klassetrin: 4.-5. kl.

Fag: Håndværk og design, Historie

Varighed: 2 timer

Pris: 800 kr. (+ ved bestilling af Kulturbus 150,- kr. administrationsgebyr)

Forløbet skal bookes senest 2 uger før.
Afbestilling af Kulturbussen skal ske inden ni arbejdsdage. Ved manglende afbestilling eller udeblivelse eftersendes en regning på 1.000 kr.

Bookingprocessen:

o   Vælg den ønskede dato

o   Udfyld bookingformularen

o   Faktura sendes efterfølgende til skolens EAN nummer

o   Bookingen er først registreret og bestilt, når du modtager en bookingbekræftelse fra skole@vestmuseum.dk

Fri adgang

Venue

Holbæk Havn Kanalstræde 21
4300 Holbæk, Danmark

Belépés

Az alábbi közösségi oldal fiókokat is hozzácsatolhatja fiókjához:

sign in with google