Ridderskole

Mellemtrin

Hvad kræver det at blive ridder i middelalderen? Fysisk styrke er ikke det eneste der tæller, hvis man skal føre sig frem på slagmarken og ved hoffet. Tag dine elever med på ridderskole og lad dem prøve det på egen krop.

Forløbet tager udgangspunkt i ridderen Esbern Snare der grundlagde Kalundborg. Klassen bliver delt op i to og dyster mod hinanden.

Eleverne møder en ridder, som introducerer dem til middelalderens teknisk avancerede sværdkamp, til bueskydning og til kunsten at skrive og fremføre et godt ridderkvad.

Forløbet er en vekselvirkning mellem fordybelse og højt tempo.

Sted: Kalundborg Museum, Adelgade 23, 4400 Kalundborg

Fag: dansk og historie

Pris: 800,- kr. (det er ingen opkrævning ved booking, faktura fremsenders efter forløbet via skolens EAN nr.)

Kalundborg Museum Adelgade 23
4400 Kalundborg, Danmark