Skole som i gamle dage

Indskoling

Eleverne får nye navne og nyt tøj. De sidder ved de samme pulte i skolestuen, som børn gjorde for 100 år siden. Der er blækregning og skråskrift på skemaet, når ”Fru Nielsen” underviser.

Eleverne oplever en hel skoledag med morgensang, bibelhistorie, regning, anskuelsesundervisning, historie, geografi og skrivning. I pausen får eleverne fedtemadder, som dog kan erstattes med kalkunpølse.

Underviseren spiller rollen som Fru Nielsen, men først efter en grundig introduktion, hvor bekymringer om skammekrog og spanskrør manes til jorden.

Sted: Flakkebjerg Skolemuseum, Gimlingevej 2, 4200 Slagelse

Fag: dansk, historie, matematik, kristendomskundskab

Pris: 1200 kr. (+ ved bestilling af Kulturbus 150,- kr. administrationsgebyr)

Flakkebjerg Skolemuseum Gimlingevej 2