Børnearbejde i gamle dage – knofedt og maskinkraft

Mellemtrin

Alle forløb er UDSOLGT, men du kan skrive dig på ventelisten, hvis du ønsker at blive kontaktet, hvis der kommer afbud eller flere forløb. Hvis du skriver dig på ventelisten, kan du også få direkte besked, når næste års forløb bliver lagt op. Send en mail til skole@vestmuseum.dk med dit navn, skolens navn, klassetrin og forløbets navn.

Det hele starter med at en landarbejderfamilie tager rejsen til byen i håb om bedre tider. Igennem en elev-i-rolle øvelse oplever børnene, at livet på landet og livet i byen var hård kost for datidens børn.

Eleverne bliver ført igennem museet, hvor de skal tage stilling til en arbejderfamilies dilemmaer, og hjælpe så godt de kan. Familiens udfordringer ender desværre altid med at børnene må tage arbejde på fabrikken. Her dyster de så i hold om at være de hurtigste og de mest kvalitetsbevidste arbejderbørn.

Sted: Slagelse Museum, Bredegade 11A, 4200 Slagelse

Fag: dansk og historie

Pris: 800 kr. (+ ved bestilling af Kulturbus 150,- kr. administrationsgebyr)Forløbet skal bookes senest 2 uger før.

o   Vælg den ønskede dato

o   Udfyld bookingformularen

o   Bookingen er først registreret og bestilt, når du modtager en bookingbekræftelse fra skole@vestmuseum.dk

Slagelse Museum Bredgade 11A