Danmark besat – en modstandsmand og hans familie

Udskoling

Vælg billetter

Alle forløb er UDSOLGT, men du kan skrive dig på ventelisten, hvis du ønsker at blive kontaktet, hvis der kommer afbud eller flere forløb. Hvis du skriver dig på ventelisten, kan du også få direkte besked, når næste års forløb bliver lagt op. Send en mail til skole@vestmuseum.dk med dit navn, skolens navn, klassetrin og forløbets navn.

Inde i familien Jacobsens arbejderlejlighed finder man stadig spor efter far Alfreds modstandskamp og resten af familiens livsvilkår under besættelsen. Lejligheden på Holbæk Museum står som under krigen og eleverne kommer helt tæt på hverdagen.

Alfred Jacobsens aktive engagement i modstandsbevægelsen og DKP, giver eleverne et indblik i balancen mellem hverdagsliv og modstandskamp, og skaber grundlag for dialog og diskussion om modstandsbevægelsens formål og virke i Vestsjælland, og om hvilke konsekvenser det fik, hvis man valgte at stå imod besættelsesmagten med livet som indsats.

Sted: Holbæk Museum, Klosterstræde 18, 4300 HolbækAntal elever: 28

Klassetrin: 4.-10. kl.

Fag: dansk, historie og samfundsfag

Varighed: 1,5 time

Pris: 600 kr. (+ ved bestilling af Kulturbus 150,- kr. administrationsgebyr)

Forløbet skal bookes senest 2 uger før.
Afbestilling af Kulturbussen skal ske inden ni arbejdsdage. Ved manglende afbestilling eller udeblivelse eftersendes en regning på 1.000 kr.

Bookingprocessen:

o   Vælg den ønskede dato

o   Udfyld bookingformularen

o   Faktura sendes efterfølgende til skolens EAN nummer

o   Bookingen er først registreret og bestilt, når du modtager en bookingbekræftelse fra skole@vestmuseum.dk

Fri adgang

Venue

MVE Skoletjeneste Holbæk Museum Klosterstræde 18
4300 Holbæk, Danmark

Belépés

Az alábbi közösségi oldal fiókokat is hozzácsatolhatja fiókjához:

sign in with google